بهترین روش های سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور

روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور

امروزه تجارت و سرمایه گذاری در خارج از کشور یکی از دغدغه های ایرانیان محسوب می شود. هنگام سرمایه گذاری در خارج از کشور و یا حتی مهاجرت، افراد با سوال های زیادی رو به رو می شوند. البته این سوالات در این امر، بسیار به جا و مهم هستند و پاسخ درست دادن به آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال در هنگام انجام این کار باید به دنبال این باشیم که روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور چیست و بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان کجاست؟

در ادامه ما به این نمونه سوال ها پاسخ می دهیم و سعی میکنیم شرایط و روش های مربوط به سرمایه گذاری خارج از کشور را بررسی به طور مفید بررسی نماییم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این مقاله می توانید پاسخ سوالات خود را دریابید و بهترین و سودمندترین سرمایه گذاری را در خارج از کشور تجربه کنید.

شرایط سرمایه گذاری در خارج از کشور

 عموما افراد برای سرمایه گذاری دنبال بهترین و مفید ترین روش هستند. حال اگر این سرمایه را بخواهیم در خارج از کشور استفاده کنیم باید همواره یک سری فاکتورها و مواردی را در نظر بگیریم.

اولین و مهم ترین فاکتور، مشخص کردن کشور مد نظر برای سرمایه گذاری می باشد. بهترین کشور برای سرمایه گذاری ، کشوری است که برای ما ایده آل باشد و حداقلاتی از فاکتور های شخصی ما را دارا باش. همچنین باید بررسی شود که جزء امن ترین کشورها برای سرمایه گذاری نیز باشد و اگر در کنار سرمایه گذاری به شما اقامت نیز بدهند در دسته ی بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری قرار می گیرند.

شما باید برای این کار هدف اصلی خودتان را مشخص کنید و با در نظر گرفتن آن نسبت به سرمایه گذاری و یا اقامت در خارج از کشور اقدام کنید. به عنوان مثال کشورهایی وجود دارند که تفاوتی میان اتباع خارجی و یا داخلی سرمایه گذار قائل نمی شوند. یعنی در صورتی که شما را به عنوان سرمایه گذار بپذیرند، شرایط و وضعیت شما با سرمایه گذاران همان کشور یکسان خواهد بود. کشور های آلمان، اتریش و سوئیس جزء این کشورهایی با موارد ذکر شده هستند.

به طور کلی باید در هنگام سرمایه گذاری خارج کشور به این شرایط توجه فرمایید و کشوری را انتخاب کنید که علاوه براینکه با شرایط عمومی آن کشور مشکلی ندارید، اصول سرمایه گذاری نیز در آن رعایت شده باشد و بتوانید سود مد نظر خود را دریافت کنید.

چگونه و کجا در خارج از کشور سرمایه گذاری کنیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید استاندارد های سرمایه گذاری را در کشور مورد نظر خود بررسی کنید. با انتخاب کردن کشور خوب و امن مانند  تعدادی از کشور هایی بالاتر از آن یاد کردیم می توانید به نتیجه مطلوبی برسید. اینطور کشور ها باعث می شوند شما به اصل مهم سرمایه گذاری دست بیابید و به بازدهی سود برسید.

سرمایه گذاری در ملک، یکی از مواردی است که اگر شما تخصص کافی در زمینه سرمایه گذاری ندارید، می توانید از آن استفاده کنید. مثلا در اتریش به شما خانه هایی برای اقامت وجود دارد که شما می توانید با کمی رسیدگی به آن ها و رساندن آنها به شرایط مطلوب، آن سوییت ها را اجاره دهید. این روش ریسک بسیار کمتری دارد، زیرا سرمایه شما نه تنها از بین نمی رود بلکه با گذشت زمان افزایش نیز می یابد و از سود خوبی با وجود نداشتن ریسک برخوردار است.

برای پاسخ به چگونگی سرمایه گذاری باید با روش های آن آشنا شوید و نسبت به شرایط خود بهترین روش انتخاب کنید.

بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان

روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور

برای انجام سرمایه گذاری روش های متفاوتی وجود دارد. باید هر یک از آن ها را بشناسید و در مورد مزیت ها و معایب آن ها اطلاعاتی داشته باشید. این روش ها شامل موارد زیر است که ما در ادامه هر یک از آن ها را بررسی می کنیم.

  1. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  2. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  3. سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی
  4. سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
  5. سرمایه گذاری از طریق خودحمایتی

ثبت شرکت در خارج از کشور

ثبت شرکت در خارج از کشور یکی از روش های سرمایه گذاری می باشد. این کار به چند طریق قابل انجام است. یکی از آن ها ثبت شرکت و استخدام نیرو در آن می باشد که در این صورت آن کشور به شما اقامت می دهد. یا می توان با خرید سهام برخی از کشور ها مانند اسپانیا نیز اقامت آن کشور را گرفت و در سرمایه خود را در آن شرکت بگذارید. نکته حائز اهمیت این است که شما باید قبل از سرمایه گذاری از طریق شرکت، قوانین کشور مورد نظر را با دقت بررسی کنید.

خرید ملک در خارج از کشور

از این روش می توان به عنوان یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور یاد کرد. خرید ملک به این خاطر  پرطرفدار است که ریسک بسیار کمی دارد. اگر این کار به صورت درست و اصولی انجام شود در زمان کوتاهی می توان به سود بالایی رسید.
همچنین یکی دیگر از مزیت های خرید ملک این است که در برخی از کشور ها منجر به اخذ اقامت می شود.
کشور هایی مانند: ترکیه و قبرس جنوبی، با خرید ملک به متقاضی و خانواده اش تابعیت می دهند. کشور های دیگری نیز وجود دارند که اقامتی با شرایط ویژه و خاص می دهند، به عنوان مثال کشور هایی از قبیل اسپانیا، یونان و پرتغال این نوع هستند و اقامتی با حداقل شرط حضور به مدت1 هفته در سال، به متقاضی اهدا می کنند.

کارآفرینی در خارج از کشور

یکی از روش های دارای محبوبیت در بین متقاضیان و ایرانیان، سرمایه گذاری در خارج از کشور با ایحاد کسب و کار و کارآفرینی می باشد. شما برای اینکه به عنوان کارآفرین در یک کشور پذیرفته شوید، باید طرح تجاری قوی را ارائه دهید. اثبات کنید که می توانید چندین نیروی کار را جذب کنید و به سوددهی برسید.

افرادی که قصد دارند کسب و کار تازه ای را با هزینه کمتر در خارج از کشور راه اندازی کنند راه حل مناسب برای آنان استفاده از ویزا های استارت آپ است که ایده خلاقانه و اجرای آن در کشور مقصد را به شما ارائه می دهد. با وجود این شرایط در حال حاضر بهترین کشورها برای کارآفرینان، کشور های نیوزلند، انگلستان، کانادا، استرالیا و سوئیس می باشند.

خرید اوراق قرضه دولتی در خارج از کشور

خرید اوراق قرضه دولتی یکی از روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور است که بیشتر برای عده ای خاص ارزشمند است. در این روش افراد اوراق قرضه را از دولت خریداری نموده و به ازای آن سود دریافت نمایند. این امکان  فراهم است که پس از مدت معین افراد می توانند تمام اوراق قرضه ای را که در اختیار دارند بفروشند و سرمایه اولیه خود را پس بگیرند.

روش خود حمایتی

روش خود حمایتی  یکی از روش های محبوب است. این روش در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار می باشد. در روش خودحمایتی، متقاضی باید به دولت کشور مقصد اثبات نماید که مبلغی را که آن کشور به عنوان هزینه استاندارد زندگی به صورت سالانه تعیین نموده را به صورت نقد در حساب خود و اعضای خانواده اش دارد.

همچنین نیاز است که اثبات کند علاوه بر این سرمایه نقد، درآمدی ثابت میزانی که دولت آن کشور تعیین نموده در اختیار دارد.

پس از اثبات این موارد، افراد باید مکانی را برای زندگی در آن کشور مشخص کنند و حتما بیمه ی درمانی برای خود و خانواده اخذ بنمایند. پس اثبات این موارد می توانید در کشور مقصد اقامت داشته باشید و سرمایه خود را به سود دهی برسانید.

مزیت ها و معایب سرمایه گذاری در خارج از کشور

مهم ترین نکته ای که هنگام انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار دهید، تعیین هدف از سرمایه گذاری در کشور مد نظر است.مزایای مختلف و بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور وجود دارد.

مزایای سرمایه گذاری در خارج از کشور عبارتند از:

  •  در کشور های برتر دنیا قطعا می توان به خوبی زندگی کنید و کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنید.
  • یکی دیگر از مزیت ها، این است که می توانید با واحد ارزی معتبر در دنیا کسب درآمد داشته باشید که این مورد بسیار به نفع شماست.
  • دسترسی به بازار های جهانی و در نهایت اخذ پاسپورت معتبر کشور دیگر نیز از مزیت های آن در خارج از کشور محسوب می شود.

به طور کلی می توان گفت که اگر سرمایه گذاری در خارج از کشور با تحقیق و بررسی های مربوطه انجام شود معایبی نخواهد داشت. اما برخی از افراد با تصور این موضوع در سرمایه گذاری خود دقتی انجام نمی دهند و تلاشی برای شناخت شرایط آن نمی کنند. پیشنهاد می شود حتی اگر وقت کافی برای جمع آوری اطلاعات در این زمینه ندارید از مشاوران متخصص در این زمینه راهنمایی دریافت کنید و با مشورت گرفتن از وکلا، بهترین سرمایه گذاری را در خارج از کشور داشته باشید و با کمتر متضرر شدن و دریافت بالاترین سود به اهداف مورد نظر خودتان برسید. تیم ما در شهر پارسیان می تواند شما را به بهترین نحو در این زمینه راهنمایی کند.