بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم در داخل کشور

راه های سرمایه گذاری با پول کم

 تصور بسیاری از افراد در هنگام شروع سرمایه گذاری این است که نمی توان سرمایه گذاری با پول کم را شروع کرد و حتما باید از مبالغ کلان برای رسیدن به سوددهی مناسب استفاده کرد. این دیدگاه کاملا اشتباه است و باید بدانید که سرمایه گذاری فرآیندی زمان بر است و انتظار کسب سود بالا در بازه ای کوتاه امکان پذیر نیست. در بازار سرمایه تعداد فراوانی از راه های سرمایه گذاری با پول کم وجود دارد که با به کار بردن یکی از آن ها می توانید سرمایه گذاری پرسودی را تجربه نمایید. سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم و محدود می باشد که در ادامه به بررسی آن و همچنین روش های دیگر می پردازیم.

سرمایه گذاری با پول کم چگونه ممکن است؟

رسیدن به سود مناسب و ارزش سرمایه‌گذاری با گذشت زمان تعیین می‌شود. مهم نیست سرمایه شما چه مقدار است، اینکه قصد دارید این مبلغ را صرف سرمایه گذاری کنید اهمیت دارد و باید به این نکته توجه کنید که روش معجزه‌آسایی برای اینکه به اصطلاح به یک شب پولدار شوید وجود ندارد!

اینکه شما آینده نگر هستید و میخواهید از سرمایه اندکی که در اختیار دارید هم به نحو احسن استفاده نمایید بسیار عالی است. قطعا می‌توان با رعایت چند اصول اساسی و همچنین گرفتن مشاوره از کارشناسان بهترین قدم ها را در این مسیر بردارید.

همانطور که می دانید در سال های اخیر نرخ تورم رو به افزایش است و این باعث می شود که به مرور ارزش پول نقد پایین بیاید. یعنی اگر شما از پول تان استفاده نکنید و آن را همانطور که هست پس انداز کنید پس از گذشت زمان دیگر ارزش قبل را نخواهد داشت. با این شرایط بهترین کار برای افزایش ارزش پول، سرمایه گذاری می باشد.

چند فاکتور مهم که در سرمایه گذاری باید به آن توجه داشته باشید!

هرکدام از مواردی که نام برده می شود دارای اطلاعات و توضیحات زیادی هستند که ما در اینجا به اختصار و صرفا جهت آشنایی به آن پرداختیم. برای شناخت و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقالات منتشر شده مرتبط را در سایت ما مطاله بفرمایید.

نقدشوندگی سرمایه

نقدشوندگی به معنای که دارایی خریداری شده یا سرمایه‌گذاری‌ انجام شده را با چه سرعتی و با چه قیمتی می‌توانید به پول نقد یا معادل آن تبدیل کنید.

نقدشوندگی بازارها در ایران به ترتیب زیر است:

سپرده بانکی:

در این روش به راحتی می‌توانید به بانک بروید و سپرده‌تان را دریافت کنید که با یک نرخ شکست همراه است.

ارز و طلا و سکه:

نقدشوندگی این مورد با مراجعه به صرافی و طلا فروشی امکان نقد کردن این دارایی ها وجود دارد.

سهام و اوراق بهادار:

سهام شرکت‌ها نقدشوندگی متفاوتی دارند ولی بطور متوسط به سرعت قابل نقد شدن است.

املاک و مستغلات:

فروش املاک و مستغلات به قیمت مناسب گاهی تا ممکن است تا ماه‌ها طول‌ بکشد.

 

بهترین سرمایه گذاری با پول کم

راه های سرمایه گذاری با پول کم

اکنون که متوجه شدید با سرمایه کم نیز می توان وارد عرصه سرمایه گذاری شد بهتر است که با بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم آشنا شوید. البته اگر رسیدن سریع به سود برای تان مهم است، حتما به نکات و موارد ذکر شده در میزان نقدشوندگی بازارهای متفاوت توجه داشته باشید.

سرمایه‌گذاری با پول کم در طلا و سکه

طلا کالای با ارزشی بوده و در هر شرایطی با ارزش خواهد ماند. سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه جذاب و در میان‌مدت و بلندمدت سودده است. اما با سرمایه کم شاید نتوان سوددهی بسیار چشمگیری برای آن متصور شد.

طبیعتا با پول کمتر از ۱۰ میلیون تومان نمی‌توان یک سکه بهار آزادی بخرید و پیشنهاد خرید سکه معقول نیست. شاید بتوانید یک نیم سکه یا حتی ربع سکه بخرید. همچنین با توجه به هزینه‌ اضافه‌ای که بابت اجرت ساخت طلا از شما گرفته می‌شود بتوانید کمتر از ۷ گرم طلا بخرید.

سرمایه‌گذاری با پول کم در بانک

شاید اولین جایی که برای سرمایه‌گذاری به ذهن همه افراد می‌آید بانک باشد. یک سرمایه‌گذاری امن و بدون ریسک با سود شخص ماهیانه که بدون هیچ نگرانی به موقع پرداخت می‌شود. و اکثرا در نظر دارند که جزء بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم می باشد اما دو نکته در مورد سرمایه‌گذاری در بانک وجود دارد، اول از همه اینکه با سرمایه کم سود بسیار کمی به شما پرداخت می‌شود و نکته دوم نرخ سود پایین بانک است.

اگر تا حد کمی اخبار اقتصادی را دنبال کرده باشید؛ قطعا می‌دانید طی سال‌های اخیر تورم کشور بیش از ۲۵ درصد بوده است، از طرفی بالاترین نرخ سود بانکی نیز حدود ۲۲ درصد است. بنابراین می‌بینید که با سرمایه‌گذاری در بانک حداکثر شما بتوانید سرمایه خود را در برابر تورم حفظ کنید و سودآوری قابل توجهی نباید برای خود متصور باشید.

سرمایه گذاری با پول کم در بازار سرمایه

بازار سهام گزینه‌ مناسب سرمایه گذاری با پول کم میباشد. یکی از مزیت‌های بورس این است که با هر مبلغی (بیش از ۵۰۰ هزار تومان) می‌توان به آن ورود کرد. شما در ابتدای کار با مراجعه به یک کارگزاری، کد بورسی مخصوص به خود را دریافت می‌کنید. این مقدمات ورود شما به بازار سهام را فراهم می‌کند. برای شروع فعالیت در بورس تنها لازم است یک اتصال به اینترنت و یک لپ‌تاپ، موبایل یا کامپیوتر داشته باشید.

۱) سرمایه گذاری مستقیم با پول کم در بازار سرمایه:

روش مستقیم سرمایه گذاری در بازار سرمایه یکی از مرسوم ترین روش های سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. نکته مهم در روش مستقیم این است که این روش برای همه افراد سرمایه گذار مناسب نیست. در روش مستقیم برای فرد سرمایه گذار دو عامل تخصص و زمان بسیار مهم است. در صورتی که فرد تخصص لازم برای تحلیل کردن سهم و وقت لازم برای خرید و فروش را دارد می تواند از این روش استفاده کند. اما اگر فرد سرمایه گذار دارای این عوامل نباشد باید از روش غیر مستقیم استفاده کند و این روش برای او مناسب نیست.

۲) سرمایه گذاری با پول کم در صندوق های سرمایه گذاری:

یکی از راه های سرمایه گذاری با پول کم، سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. سرمایه گذاری و خرید و فروش مستقیم در بورس زمانی گزینه بسیار خوبی است که شما اطلاعات و تجربه کافی از این بازار و نحوه خرید و فروش داشته باشید در غیر این صورت ریسک سرمایه گذاری در این بازار نیز بالا خواهد بود. در مقالات دیگر موجود در سایت به سرمایه گذاری غیرمستقیم و صندوق های سرمایه گذاری که گزینه های مختلفی از ریسک و بازدهی را پیش روی سرمایه گذار میگذارد اشاره کردیم.

سرمایه گذاری با پول کم در مسکنسرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه گذاری با پول کم و به طور کلی سرمایه‌گذاری، مسکن است. هرچند این روزها حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید مسکن بخصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران بسیار افزایش یافته است.اگر بتوانید با توجه به سرمایه خود مسکن یا زمینی مناسب تهیه کنید این گزینه نیز برای سرمایه‌گذاری مناسب است ولی موضوع صحبت ما سرمایه‌گذاری با پول کم است که طبیعتا شامل سرمایه‌ای که با آن بتوان در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کرد نمی‌شود. مزیت این روش کم ریسک بودن آن است اما با توجه به شرایط جامعه با سرمایه کم نمی توان در آن سرمایه گذاری کرد.